Jump to content
Araştır
  • Diğer seçenekler ...
Sonuçları bul ...
Sonuçları bul ...
aydiner12

Zone Problemi

Önerilen Mesajlar

arkadaşlar merhaba,

zoneler konusunda gerçekten yardıma ihtiyacım var.

SQL de bu zonelerin kullandığı smd'ler bu şekilde.
https://ibb.co/euOs19

Data Zones.tbl de bağlantıları bu şekilde;
https://ibb.co/mpsKg9

(zone tbl de olan dosyalar zones klasöründe de var)

Oyuna girinceki sonuç aşağıdaki şekilde.
https://ibb.co/f93Ew9

 

Alıntı


Sorun yaşadığım maplar

Forgotten Temple Arena
Cape Quest Arena
Goblin Quest Arena LVL 41
Blood Don Quest Arena
Orc Prisoner Quest Arena

 


yukarıdaki mapler SQL de hepsi clanfight_b.smd dosyasını kullanıyor. Fakat Zone.tbl de clanfight_a.gtd,clanfight_b.gtd,clanfight_c.gtd,clanfight_d.gtd diye ayrışıyor. bunun mantığını kendimce farklı eventler olduğu için fakat aynı haritalarda oynanması gerektiği için diye yorumladım. bilmem doğru mu yorumlamışım. bunun mantığını anlamam için yardımınızı rica ederim. ayrıca bu sorunu da nasıl çözerim. tek bir harita için bana örnek verseniz diğerlerini de aynı mantıkla düzelteceğim.

teşekkürler

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

Haritalar START_POSITION'da var mı ?

 


Evet var. 55 nolu harita örnek verileri aşağıdaki gibi. Paylaştığım haritaların tüm verileride aynı.

55 150 150 150 150 1 1 0 0 0 0
-- mesaja ek olarak --

 

 

Alıntı

Town atınca da aynı yere geliyorsa db de start_positionda sorun vardır.



Haritada chatten mesaj falan yazıyorum birşey göxükmüyor. Ayrıca torn attığımda hiçbir şey olmuyor aynı yerinde duruyor. Ama karakteri ileri geri oynattığımda hareket ediyor olduğu yerde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

GM bir karakteri le oyuna girip /goto 10 10 yazabilir misin?

 


Bu şekilde sorun düzeldi. teşekkür ederim.

Fakat +zonechange 55 yazıp haritaya ışınlandığımda yine resimdeki gibi havada kalıyor. ve /town komutunu uyguladığımda maradona ışınlanıyor. bu sorunu temelli nasıl çözebilirim. START_POSITION tablosunda haritanın uygun yerindeki kordinata belirledim ama yine aynı.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Admin

Server dosyaları tarafından ayarlı zaten o haritanın özelliği öyle town atarsan seni moradona ışınlar.

Bir diğer husus START_POSITION tablosunu düzenledikten sonra Server dosyalarını aç kapat yaptın mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

Server dosyaları tarafından ayarlı zaten o haritanın özelliği öyle town atarsan seni moradona ışınlar.

Bir diğer husus START_POSITION tablosunu düzenledikten sonra Server dosyalarını aç kapat yaptın mı?

 


Evet yaptım. hatta emin olmak için yine hemen kapatıp tekrar açtım. yine haritaya ışınlandığımda START_POSITION da yazan kordinat veya oralara yakın yerlerde giriş yapmıyor map'a. havada kalıyor.
-- mesaja ek olarak --

 

 

Alıntı

Evet yaptım. hatta emin olmak için yine hemen kapatıp tekrar açtım. yine haritaya ışınlandığımda START_POSITION da yazan kordinat veya oralara yakın yerlerde giriş yapmıyor map'a. havada kalıyor.



evet şuanda sebebini anlamadığım şekilde düzeldi 🙂 halbuki server dosyalarını kapatıp açmıştım. 😄
-- mesaja ek olarak --

 

Alıntı

Server dosyaları tarafından ayarlı zaten o haritanın özelliği öyle town atarsan seni moradona ışınlar.

Bir diğer husus START_POSITION tablosunu düzenledikten sonra Server dosyalarını aç kapat yaptın mı?



Özkan kardeşim teşekkür ederim. zoneler hakkında tek bir problemim kaldı. bu konuda da yardımcı olman dileğiyle. bifrost ekledim. fakat harita aşağıdaki resimdeki gibi ilerledikçe beyazlıyor. karakterin belli oranda çevresi sanki beyaz ve harita üzerinde ilerledikçe o beyazlık gittiği yere gidiyor. bunu nasıl düzeltirim.

https://ibb.co/e1RA4U
-- mesaja ek olarak --

 

Alıntı

Server dosyaları tarafından ayarlı zaten o haritanın özelliği öyle town atarsan seni moradona ışınlar.

Bir diğer husus START_POSITION tablosunu düzenledikten sonra Server dosyalarını aç kapat yaptın mı?



SORUN DÜZELDİ DEDİM AMA ŞİMDİ TEKRAR SERVER DOSYALARINI AÇIP KAPATTIM. VE SORUN DEVAM EDİYOR. YİNE +ZONECHANGE 55-54-53-52-51 MALERİNE GİRDİĞİMDE HAVADA KALIYOR KARAKTER. 😞

karakter havada asılı kaldığı zaman /goto 10 10 yaptığımda haritaya sorunsuz şekilde giriş yapıyor. daha sonrasında /town atmadan +ZONECHANGE 55-54-53-52-51 haritaları arasında geçiş yaptığımda olduğum yerde olduğum için sorun düzelmiş gibi gözüktü. fakat maradona veya farklı bir haritaya ışınlandıktan sonra tekrar bu haritaya geldiğimde yine asılı kalıyor.

buna göre ne yapmalıyım ? 😞

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

Evet yaptım. hatta emin olmak için yine hemen kapatıp tekrar açtım. yine haritaya ışınlandığımda START_POSITION da yazan kordinat veya oralara yakın yerlerde giriş yapmıyor map'a. havada kalıyor.
-- mesaja ek olarak --


evet şuanda sebebini anlamadığım şekilde düzeldi 🙂 halbuki server dosyalarını kapatıp açmıştım. 😄
-- mesaja ek olarak --


Özkan kardeşim teşekkür ederim. zoneler hakkında tek bir problemim kaldı. bu konuda da yardımcı olman dileğiyle. bifrost ekledim. fakat harita aşağıdaki resimdeki gibi ilerledikçe beyazlıyor. karakterin belli oranda çevresi sanki beyaz ve harita üzerinde ilerledikçe o beyazlık gittiği yere gidiyor. bunu nasıl düzeltirim.

https://ibb.co/e1RA4U
-- mesaja ek olarak --


SORUN DÜZELDİ DEDİM AMA ŞİMDİ TEKRAR SERVER DOSYALARINI AÇIP KAPATTIM. VE SORUN DEVAM EDİYOR. YİNE +ZONECHANGE 55-54-53-52-51 MALERİNE GİRDİĞİMDE HAVADA KALIYOR KARAKTER. 😞

karakter havada asılı kaldığı zaman /goto 10 10 yaptığımda haritaya sorunsuz şekilde giriş yapıyor. daha sonrasında /town atmadan +ZONECHANGE 55-54-53-52-51 haritaları arasında geçiş yaptığımda olduğum yerde olduğum için sorun düzelmiş gibi gözüktü. fakat maradona veya farklı bir haritaya ışınlandıktan sonra tekrar bu haritaya geldiğimde yine asılı kalıyor.

buna göre ne yapmalıyım ? 😞

 


Merhaba, aslında hiçbir yerde sorun yok gm char ile geçtiğin maplar event veya quest mapları olduğu için havada kalman normal, testi şu şekilde yaparsan anlayacaksın, forgetten temple eventini başlatıp zoneye gir start_position tablosundaki koordinatlarda başlayacaksın.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Olay şundan ibaret 1299 da (en azından soacs için) örnek veriyorum colony zone haritasında 1250, 780 koordinatındayken moradona, bahsettiğin Forgotten Temple vs. gibi farklı bir haritaya komut ile geçmek istersen o anki koordinatlarını alır yeni zonede seni o koordinatlara gönderir. Eğer yeni haritanın sınırları o boyutlardan küçük ise görseldeki gibi seni gökyüzünde gibi gösterir. Bu şekilde gelen durumdan kurtulmak için town atabilirsin ya da bahsettiğin FT gibi town komutu ile seni Moradona atan ya da Town kapalı olan zoneler için /goto X Z şeklinde koordinat bilgisi girerek geçişi sağlayabilirsin. Ancak sana tavsiyem direkt olarak town koordinatına ışınlanmak için, sanırsam soacsta +summonusera nick zoneid şeklinde bir kod vardı. Bu kod seni istediğin zonenin townuna gönderir. Kod farklı da olabilir. Kendi soacs ini dosyanın içerisinden bakabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

Merhaba, aslında hiçbir yerde sorun yok gm char ile geçtiğin maplar event veya quest mapları olduğu için havada kalman normal, testi şu şekilde yaparsan anlayacaksın, forgetten temple eventini başlatıp zoneye gir start_position tablosundaki koordinatlarda başlayacaksın.

 

 


Söylediğiniz aklımdan geçmedi değil. Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Peki yukarıda bahsettiğim bifrosttaki beyazlık konusunda yardımcı olabilir misiniz.
-- mesaja ek olarak --

 

 

 

Alıntı

Olay şundan ibaret 1299 da (en azından soacs için) örnek veriyorum colony zone haritasında 1250, 780 koordinatındayken moradona, bahsettiğin Forgotten Temple vs. gibi farklı bir haritaya komut ile geçmek istersen o anki koordinatlarını alır yeni zonede seni o koordinatlara gönderir. Eğer yeni haritanın sınırları o boyutlardan küçük ise görseldeki gibi seni gökyüzünde gibi gösterir. Bu şekilde gelen durumdan kurtulmak için town atabilirsin ya da bahsettiğin FT gibi town komutu ile seni Moradona atan ya da Town kapalı olan zoneler için /goto X Z şeklinde koordinat bilgisi girerek geçişi sağlayabilirsin. Ancak sana tavsiyem direkt olarak town koordinatına ışınlanmak için, sanırsam soacsta +summonusera nick zoneid şeklinde bir kod vardı. Bu kod seni istediğin zonenin townuna gönderir. Kod farklı da olabilir. Kendi soacs ini dosyanın içerisinden bakabilirsin.




Detaylı bilgilendirme için teşekkür ederim. Bu tarz bilgiler sorun ufakta olsa ilerisi için işime yarayacaltır. Tekrar teşekkürler. Mantığını anladım sayenizde.
-- mesaja ek olarak --
Teşekkürler. Client dosyalarında hangisi hangi işlevi görüyor tam bilemediğimiz için yavaş yavaş öğreniyoeum sayenizde. Söylediğiniz şekilde yapacağım.
-- mesaja ek olarak --

 

Alıntı

Bifrost haritasının sıkıntısı DTex klasöründeki dosyaların tam değil güncel USKO client içerisinden DTex klasörünü alabilirsin uyumluluk sorunu gibi bir sorun çıkmaz.




@ OzkanOzdemir şimdi 1299v için kullanacağım map dosyalarını (client için) uskodan temin edebilir miyim? Uyumluluk sorunu çıkar mı? Veya şöyle sorayım. Client işin gerekli olacak map, obj vs. Dosyalarını ne şekilde temin edebilirim. Sürekli sitelerden aramak sormak yerine kendim istediğim zaman yöntemi ne ise öğrenip bu doayaları nasıl elde ederim? Bilgisi olandan bu konuda da yardımcı olmasını rica edebilir miyim?

Şimdi mesela felankor lair lazım. Bunu forumda konu açacağım birisinde varsa yardımcı olacak saolsun. Ama ben bunun yöntemini bilip kendim halletmek istiyorum. Yardımlarınızla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

Söylediğiniz aklımdan geçmedi değil. Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Peki yukarıda bahsettiğim bifrosttaki beyazlık konusunda yardımcı olabilir misiniz.
-- mesaja ek olarak --



Detaylı bilgilendirme için teşekkür ederim. Bu tarz bilgiler sorun ufakta olsa ilerisi için işime yarayacaltır. Tekrar teşekkürler. Mantığını anladım sayenizde.
-- mesaja ek olarak --
Teşekkürler. Client dosyalarında hangisi hangi işlevi görüyor tam bilemediğimiz için yavaş yavaş öğreniyoeum sayenizde. Söylediğiniz şekilde yapacağım.
-- mesaja ek olarak --



@ OzkanOzdemir şimdi 1299v için kullanacağım map dosyalarını (client için) uskodan temin edebilir miyim? Uyumluluk sorunu çıkar mı? Veya şöyle sorayım. Client işin gerekli olacak map, obj vs. Dosyalarını ne şekilde temin edebilirim. Sürekli sitelerden aramak sormak yerine kendim istediğim zaman yöntemi ne ise öğrenip bu doayaları nasıl elde ederim? Bilgisi olandan bu konuda da yardımcı olmasını rica edebilir miyim?

Şimdi mesela felankor lair lazım. Bunu forumda konu açacağım birisinde varsa yardımcı olacak saolsun. Ama ben bunun yöntemini bilip kendim halletmek istiyorum. Yardımlarınızla

 


Soacs kullanıyorsan oyundan çıktığında soacslog bunları sana gösteriyor, yani hangi dosyaların eksik olduğunu.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

Peki soacs kullanmıyorsam ☺️

 


O zaman, bifrost dtex sorunu olmayan bir clientten dtex klasörünü kendi clientine at, zaten boyutu pek büyük değildir.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

O zaman, bifrost dtex sorunu olmayan bir clientten dtex klasörünü kendi clientine at, zaten boyutu pek büyük değildir.

 


Bifrost zone deki bahsettiğim sorunu hallettim. Dtex dosyasını komple attım. Fakat şunu merak ediyorum. Db ye felankor zone ekledim diyelim. Db ve server files tarafında dosyalar tam. Client tarafında felankor zone veya diğer mapleri usko clientten temin edebilir miyim? Edebilirsem hangi dosyada yer alır? Uyum sorunu yaşar mıyım?

Çünkü 1299v clientte felankor zone yok. Veya diğer mapler. Db ye ekledikten sonra bu olmayan mapleri, client tarafını nasıl çözerim. Bu kokuda yardımınızı rica ederim.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

Bifrost zone deki bahsettiğim sorunu hallettim. Dtex dosyasını komple attım. Fakat şunu merak ediyorum. Db ye felankor zone ekledim diyelim. Db ve server files tarafında dosyalar tam. Client tarafında felankor zone veya diğer mapleri usko clientten temin edebilir miyim? Edebilirsem hangi dosyada yer alır? Uyum sorunu yaşar mıyım?

Çünkü 1299v clientte felankor zone yok. Veya diğer mapler. Db ye ekledikten sonra bu olmayan mapleri, client tarafını nasıl çözerim. Bu kokuda yardımınızı rica ederim.

 


Bunu çözdüm arkadaşlar. teşekkürler.

fakat Zones.tbl nin satır açıklamalarına ihtiyaacım var. map i ekledim fakat bazı sütunlara ne değer yazmam gerektiği konusunda bilgiye ihtiyacım var örneğin 0-6-9-15- 17-18-19-20 sütunlarına. yardımınızı rica ederim.
-- mesaja ek olarak --

 

 

Alıntı

Bunu çözdüm arkadaşlar. teşekkürler.

fakat Zones.tbl nin satır açıklamalarına ihtiyaacım var. map i ekledim fakat bazı sütunlara ne değer yazmam gerektiği konusunda bilgiye ihtiyacım var örneğin 0-6-9-15- 17-18-19-20 sütunlarına. yardımınızı rica ederim.



Eklediğim zone Object %61 de hata veriyor. ko.exe kapatıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...