Jump to content
Araştır
  • Diğer seçenekler ...
Sonuçları bul ...
Sonuçları bul ...
Horizon

Anti-Cheat Tarihçesi

Önerilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,aslında basit olan ama benim ne zamandir dert ettiğim bir türlü sonucuna ulaşamadığım benim için önemli bir konu var.

Örnek olarak SOACS’ı baz alıyorum. Bu anti-cheat sistemleri bir anda çıkıverdi. Bir gün 1298 için acs yokken birden soacs çıktı,her yer soacs server oldu.

Aynı muhabbet 1397 için hackshield,15xx ve üzerinde ise ACME ve ISTIRAP ile tekrar etti.

En azından ACME ve ISTIRAP’ın geliştiricileri ve dağıtıcıları az çok belli olsa da,bu SOACS birden bire nerden çıktı? Varsa açılımı nedir,geliştiricisi kimdir?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

SOACS osmanx tarafından yapılıyor bildiğim kadarıyla ve kendisinde ilk çıktığı zamanlarda Ebenezer kaynak kodları olduğundan bir anda geliştirilip patlayıverdi bildiğim kadarıyla bu konu bundan ibaret :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
çok eskiden sen oyna diye bir sunucu yeri vardı cs,ko vb sunucular satıyordu onun için yapıldı diye biliyorum belkide yanlıs biliyorumdur adıda ordan geliyor Sen Oyna Anti Cheat System (soacs)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Knight online için konuşursak, piyasada barınmak isteyen geliştirici mutlaka sunucu dosyalarıyla beraber koruma sistemini satmalıdır. Çünkü piyasada paylaşılmış, düzgün çalışan sunucu dosyası yok. Soacs, 1299un en sancılı döneminde alternatifsiz olarak piyasaya girdi. Daha sonra Xskip girdi fakat başarılı olamadı.
Günümüz için konuşmak gerekirse, sunucu dosyası geliştiren kişilerin elinde kaynak kodların bulunması, hileleri direk kaynağından engelleme imkanı sunuyor. Yine bu bilgi&beceride olmayan veya zamansal problem çekenler için paylaşılmış yığınla kaynak kod mevcut. Sadece biraz emekle, temel düzeyde hileler engellenebilir.

Ben hile engel tanımı ile Ultima Online ve MU Online üzerinde tanıştım.

(Edit bu işten fazla çakmıyorum, gördüklerimi yazdım :D )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı
Knight online için konuşursak, piyasada barınmak isteyen geliştirici mutlaka sunucu dosyalarıyla beraber koruma sistemini satmalıdır. Çünkü piyasada paylaşılmış, düzgün çalışan sunucu dosyası yok. Soacs, 1299un en sancılı döneminde alternatifsiz olarak piyasaya girdi. Daha sonra Xskip girdi fakat başarılı olamadı.
Günümüz için konuşmak gerekirse, sunucu dosyası geliştiren kişilerin elinde kaynak kodların bulunması, hileleri direk kaynağından engelleme imkanı sunuyor. Yine bu bilgi&beceride olmayan veya zamansal problem çekenler için paylaşılmış yığınla kaynak kod mevcut. Sadece biraz emekle, temel düzeyde hileler engellenebilir.

Ben hile engel tanımı ile Ultima Online ve MU Online üzerinde tanıştım.

(Edit bu işten fazla çakmıyorum, gördüklerimi yazdım :D )

Çok mantıklı konuşuyorsun dostum,ama şöyle bir yanlışlık var ki belki engellenebiliyordur emin değilim ancak zamanında K2Network HackShield Pro,X-Trap gibi,şu an da NTTGame Xigncode gibi harici anti hile sistemlerini kullandılar. Neden source üzerinden engellenmedi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı
Çok mantıklı konuşuyorsun dostum,ama şöyle bir yanlışlık var ki belki engellenebiliyordur emin değilim ancak zamanında K2Network HackShield Pro,X-Trap gibi,şu an da NTTGame Xigncode gibi harici anti hile sistemlerini kullandılar. Neden source üzerinden engellenmedi?


Çok basit, çünkü geliştirici firma Koreli, K2Network ABD li bir firma. O zamanlar yarım yamalak İngilizceyle geri dönütler alıp, bunu noah game e göndermeleri gerekiyordu. Aralarında ki anlaşmayı bilmiyorum fakat her güncellemeden mutlaka para alıyordur geliştirici firma. Bu bir külfet.
Hackshield zamanında kosp ile bir mücadele vardı.
Daha sonra lisansı bir Türk firma devir aldı. Adını hatırlayamadım. Alır almaz da yağmaya başladılar, Platin pre satıp kosperların exp kasmasına izin verdiler. Kosp o kadar yaygınlaştı ki bir süre sonra oyun tıkandı ve ardından edit itemlerin satışına başladılar. Zaten bu sürede oyun kendi kendini tüketti.
NTTGame aldığında ne oldu peki? Aynı strateji devam etti. Maden için DC pre gerekiyordu fakat sürekli pc başında durup, düşen yıldızların kırılması gerekiyordu. Baktılar millet madene abandı ve DC preye parayı basıyorlar. Kospu neden engellesinler ki, alan memnun satan memnun.

Günümüzde kimse usko da kosp açmak için uğraşmıyor, ilgilenmiyor bile. Pvp de oyunun tadını daha çok alıyor. Usko da pvp ye döndü zaten, ki öyleydi de. Japko nun pvp si usko :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı
Çok basit, çünkü geliştirici firma Koreli, K2Network ABD li bir firma. O zamanlar yarım yamalak İngilizceyle geri dönütler alıp, bunu noah game e göndermeleri gerekiyordu. Aralarında ki anlaşmayı bilmiyorum fakat her güncellemeden mutlaka para alıyordur geliştirici firma. Bu bir külfet.
Hackshield zamanında kosp ile bir mücadele vardı.
Daha sonra lisansı bir Türk firma devir aldı. Adını hatırlayamadım. Alır almaz da yağmaya başladılar, Platin pre satıp kosperların exp kasmasına izin verdiler. Kosp o kadar yaygınlaştı ki bir süre sonra oyun tıkandı ve ardından edit itemlerin satışına başladılar. Zaten bu sürede oyun kendi kendini tüketti.
NTTGame aldığında ne oldu peki? Aynı strateji devam etti. Maden için DC pre gerekiyordu fakat sürekli pc başında durup, düşen yıldızların kırılması gerekiyordu. Baktılar millet madene abandı ve DC preye parayı basıyorlar. Kospu neden engellesinler ki, alan memnun satan memnun.

Günümüzde kimse usko da kosp açmak için uğraşmıyor, ilgilenmiyor bile. Pvp de oyunun tadını daha çok alıyor. Usko da pvp ye döndü zaten, ki öyleydi de. Japko nun pvp si usko :D

K2Network ve NTTGame arasında bahsettiğin firma GamersFirst idi sanırım. Başka hatırlayamadım. Evet,geliştirici NoahSystem ve MGame firmalarıydı. Öyleyse yayımcı firmalar bilerek koxpa ön ayak olmak için geliştirici firmalara koxpların kullandıkları açıkları iletmediler öyle mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...