Jump to content
Araştır
  • Diğer seçenekler ...
Sonuçları bul ...
Sonuçları bul ...
Forathdor

KO 1299 Hareketli kanat modeli

Önerilen Mesajlar

Aklımdaki sadece bir fikir,sizden görüşlerinizi bekliyorum.

Şimdi arkadaşlar PNG to DXT olarak kanatların tipini kaydediyoruzya onu PNG yerine .gif olarak veya 3D Paint tarzı bir program ile hareket eden modelini uyarlayıp DXT yapsak oyun içerisinde hareket etme durumu söz konusumu?

Son olarakta @ OzkanOzdemir 'in paylaştığı Gm Effect gibi hareketli bir şekilde sağ sola öne arkaya ufak git geller yapan usko tipi bir kanat eklemek mümkünmü 1299'a client tarafından?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1298 icin rebirth yapmaya calisanlar da bir zamanlar gif ile rebirth yapmaya calisiyorlardi.
Lakin ko.exe gif okumadigi icin yapilamamisti.
Suanki bilgi ve gelisim ile olur mu , olmaz mi sahsen bilgim yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı
1298 icin rebirth yapmaya calisanlar da bir zamanlar gif ile rebirth yapmaya calisiyorlardi.
Lakin ko.exe gif okumadigi icin yapilamamisti.
Suanki bilgi ve gelisim ile olur mu , olmaz mi sahsen bilgim yok.


Ko.exe'ye .gif'i okutabilirmiyiz yani varmı öyle bi ihtimal?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Admin

Bir işe başlamadan önce "bunu yapabilmek ne gibi bir fayda sağlar?" sorusunu kendine sormalısın. Eğer ki sorduğun sorunun olumlu cevapları olumsuz cevaplarından ağır basıyor ise sonraki sorun "bunu nasıl yapabilirim?" olmalıdır.

İlk sorumuzu kendimize soralım ve cevaplayalım.
-Bunu yapabilmek ne gibi bir fayda sağlar?
-Ben kanat ile uğraştığım zaman üst sürümlere geçiş gibi bir durum yoktu. Sadece 1298 sürümü ile uğraşanlar ve 1298 sürümü ile Server açanlar vardı. O zaman kanat eklemek hareketsiz dahi olsa bir anlam katıyordu. Çünkü elde olmayan bir şeyi ekliyorsun. Aynı şey yaptığım hera, puri magician sistemleri içinde geçerlidir. Elde imkan olmadığı için uyarlama gereği duyabilirsin. Peki şuan ki durumumuza bakarsak böyle bir imkan söz konusuyken neden kanat ile uğraşma çabasına girelim?
1298 sürümünü halen tercih eden ve o sürümde oynayan insanlar var. 1298 sürümünü tercih etmelerinin sebebi oyun tarzının eski olması ve yeniliklerin (bu yeniliklerin başında kanat geliyor.) olmamasıdır. Kısacası oynayacak insan kanat istiyor ise 1298 sürümünde değil de üst sürümde oynamayı tercih eder. Bu yüzden böyle bir işe başlamak mantıksız.

İlk sorumuzun cevabı olumsuz olduğu için ikinci soruyu kendimize sormamıza gerek yok ama biz yine de olumluymuş gibi kendimize soralım ve yapımı hakkında fikir edinelim.
-Bunu nasıl yapabilirim?
-Bir işe kalkışmadan önce bilgi edinmen gerekiyor. Bu bilgi ise şuan da KnightOnLine.exe çalışma yapısı oluyor. Çalışma yapısını veya elindeki imkanları tam olarak bilmiyorsan sadece hayal olarak kalırsın. Ben bu zamana kadar yaptığım onca şeyi çalışma yapısını çözerek kurcalayarak ve sonra hayal ederek yaptım.
KnightOnLine.exe (GIF) dosya yapısını desteklemiyor. Aslında (GIF) gibi çalışan bir şey yapı var oyunda bu da ardı ardına tetiklenen DXT dosyaları oluyor. Nerede kullanılıyor peki bunlar? Örneğin; UI yapısında kullanılıyor buna da bir örnek verecek olursak oyuna girdiğinizde Login penceresindeki eski sürüme göre yaprakların dökülmesi yada yeni sürüme göre 2 tane Kurainin yanıp sönmesi.
Peki daha başka nerede kullanılıyor? Haritalarda yada effectler üzerinde kullanılıyor. 48 zonesindeki arenada yanıp sönen alevler aslında effect değil birer obje ve bu objeler DXT sayısına göre alev hareketleri yapıyor.

Şimdi gelelim işin olumsuz yöntemine bu yukarıdaki bahsettiğim DXT olaylarıyla hareketli kanat yapmak mantıksız. DXT dediğin şey sadece bir görsel ve kalıp değildir. Kalıp dediğimiz şey n3cskins veya n3pmesh ile oluşuyor. Yani senin DXT ile yapacağın şey rebirth kavramını oluşturur sadece.

Bu 1298 sürümünde yaptığım kanat aslında ilk yaptığım kanat değildi. Baya bir eskiden PVP ortamında sürtüşmeler olmuştu o zaman millet kanat ekleme çabasına girmişti. En son çoğu söyle bir sözde bulunmuştu. "Karaktere herhangi extra bir şey eklenmiyor!"; Sadece bu sözlerinden dolayı TURKKO sahibi Aykut'a göstermiştim. 5 dakikamı almıştı onu yapmak bir effect oluşturmuştum moradonda veya arenada bulunan melek heykellerinin kanat bölümlerini alıp karaktere ekleme yapmıştım. Hızlıca yaptığım için milimetrik oturmamıştı ve yürüdüğünde bahsettiğiniz gibi ileri geri yapıyordu ama bütün bir kalıp olarak ileri geri yapıyor. Bu kanat parçalarını ikiye bölebilme gibi bir durumun var ve onları da ayrı ayrı effect olarak ekleyebilirsin. Ama yine olumsuz şeylere geliyoruz.

Bu effectler birer kalıp olduğu için kıvrımları olmadığı için küt bir duruşa sahip olacak ve hiç hoş durmayacak. İleri geri yapmaktan başka herhangi bir harekete sahip olmayacaklar hareket kavramın kısıtlı olacak. En olumsuzu söylüyorum oyunun yapısında Render sisteminde kontrol var belli başlı bir effect sayısından sonrasını oyun Render etmiyor. Sebebi ise oyunun kasma yapmasını engellemek. Örneğin oyun içerisinde tonla karakter olduğunda bütün effectler silinir göremezsiniz. Bu durum söz konusu olduğunda ise sizin yaptığınız effect kanat gözükmeyecektir. Bir başka durum daha uzaktaki karakterin kanadını göremeyebilirsiniz. Yine mesafe olarak Render da kontrol ediyor.

Peki GIF gibi rebirth yapılabilinir mi?
Bunun cevabı ise şu ben şuan zaten 1298 için rebirth yapabiliyorum ama bazı sorunları mevcut.
Millet o zamanda atıp tutmuştu yok efendim birebir bütün parçalar aynı anda yanıp sönmez gibi tonla söylem çıkmıştı. Sadece küçücük bir test ile rebirth yaptım ama sorunları mevcut bunlardan biri tek thread çalıştığı için yanlış yerden yapmışım ama öyle farklı farklı yanma sönme gibi durumları yok.
Etraftaki herkes (NPC dahil, objeler dahil değil) yanıp sönüyor ve hiç bir sıkıntıları yok.

Bunu dosyalarla oynayarak yapmadım eğer ki dosyalarla oynayarak yapacaksanız bu size her item için kaç tane dosya oluşturmanız anlamına geliyor. Ve bu dosyaları baştan oyuna Read edip baştan Render etmeniz demek her bir tetiklenmesinde bu da oyunu yormak demektir.

Kanat olayına son bir kez daha geliyorum sonra bitiriyorum.
1298 için hareketli kanat yapılır mı?
Bahsettiğiniz yöntem dışında tabi ki yapılır ama değmez.
Bu yöntem nedir onu açıklayayım. Kanatın yapısı üst sürüm için söylüyorum bildiğiniz karakter yapısıyla aynı. Örnek verecek olursak gerçek karakteriniz oluştuğu anda ve Item bilgilerini aldığınız anda üstünde kanat itemi varsa şunları yapacaksınız. Yeni bir karakter oluşturacaksınız. Bu karakterin yapısı üst sürüm kanat dosyalarını yapısı olacak. Yani oyuna eklediğinizde direk olarak kanat gelecek.
(Bunu merak eden arkadaşlar için söylüyorum UPC_Defaults.tbl yada NPC_Looks.tbl içerisine kanatın bilgilerini aktarın ama sadece kanatın bilgilerini n3joint n3part gibi dosyalarını ardından oyuna girin bunun sPid değerini Kecoon olarak verebilir yada değiştirebilirsiniz. Oyuna girdiğinizde 1298 sürümü de olsanız Kecoon yaratığının üst sürüm kanata dönüştüğünü ve hareketlerinin düzgün olduğunu görürsünüz.)
Şimdi gelen o yere sabitlenmiş kanatta bazı değişiklikler yapmamız gerekiyor. Bunlar ise ne yöne doğru dönük olduğu ve hangi koordinat üstünde olduğudur. Bizim Gerçek karakterimizin Render fonksiyonunda bu işlemleri gerçekleştirdiğimizde ve karakterin sırt bölümüne ayarladığımız anda koordinat ve yön bilgilerini bildiğiniz hareketli kanatınız karakterin sırtına eklenmiş olacaktır.
Render fonksiyonuna bunu eklediğimiz içinde Gerçek karakteriniz yürüdüğü anda koordinat ve yön bilgileri değişeceği için aynı anda kanat da koordinat ve yön olarak aynı bilgilere sahip olacak ve karakterinizin sırtından ayrılmayacak.
Daha bitmedi hareketler bölümünde sıkıntı yaratacak. Bu şekil bırakırsanız kanat döngüsel olarak durmadan hareket edecek ve sabit bir hareket yapıyor olacak. Bu da breath olarak tanımladığınız sade duruşunda ne varsa odur. Eğer ki üst sürümdeki gibi koşarken kanat çırpmasını felan istiyorsanız onlara da işlev yazmak zorundasınız. Bu kadar yeterlidir umarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı
Bir işe başlamadan önce "bunu yapabilmek ne gibi bir fayda sağlar?" sorusunu kendine sormalısın. Eğer ki sorduğun sorunun olumlu cevapları olumsuz cevaplarından ağır basıyor ise sonraki sorun "bunu nasıl yapabilirim?" olmalıdır.

İlk sorumuzu kendimize soralım ve cevaplayalım.
-Bunu yapabilmek ne gibi bir fayda sağlar?
-Ben kanat ile uğraştığım zaman üst sürümlere geçiş gibi bir durum yoktu. Sadece 1298 sürümü ile uğraşanlar ve 1298 sürümü ile Server açanlar vardı. O zaman kanat eklemek hareketsiz dahi olsa bir anlam katıyordu. Çünkü elde olmayan bir şeyi ekliyorsun. Aynı şey yaptığım hera, puri magician sistemleri içinde geçerlidir. Elde imkan olmadığı için uyarlama gereği duyabilirsin. Peki şuan ki durumumuza bakarsak böyle bir imkan söz konusuyken neden kanat ile uğraşma çabasına girelim?
1298 sürümünü halen tercih eden ve o sürümde oynayan insanlar var. 1298 sürümünü tercih etmelerinin sebebi oyun tarzının eski olması ve yeniliklerin (bu yeniliklerin başında kanat geliyor.) olmamasıdır. Kısacası oynayacak insan kanat istiyor ise 1298 sürümünde değil de üst sürümde oynamayı tercih eder. Bu yüzden böyle bir işe başlamak mantıksız.

İlk sorumuzun cevabı olumsuz olduğu için ikinci soruyu kendimize sormamıza gerek yok ama biz yine de olumluymuş gibi kendimize soralım ve yapımı hakkında fikir edinelim.
-Bunu nasıl yapabilirim?
-Bir işe kalkışmadan önce bilgi edinmen gerekiyor. Bu bilgi ise şuan da KnightOnLine.exe çalışma yapısı oluyor. Çalışma yapısını veya elindeki imkanları tam olarak bilmiyorsan sadece hayal olarak kalırsın. Ben bu zamana kadar yaptığım onca şeyi çalışma yapısını çözerek kurcalayarak ve sonra hayal ederek yaptım.
KnightOnLine.exe (GIF) dosya yapısını desteklemiyor. Aslında (GIF) gibi çalışan bir şey yapı var oyunda bu da ardı ardına tetiklenen DXT dosyaları oluyor. Nerede kullanılıyor peki bunlar? Örneğin; UI yapısında kullanılıyor buna da bir örnek verecek olursak oyuna girdiğinizde Login penceresindeki eski sürüme göre yaprakların dökülmesi yada yeni sürüme göre 2 tane Kurainin yanıp sönmesi.
Peki daha başka nerede kullanılıyor? Haritalarda yada effectler üzerinde kullanılıyor. 48 zonesindeki arenada yanıp sönen alevler aslında effect değil birer obje ve bu objeler DXT sayısına göre alev hareketleri yapıyor.

Şimdi gelelim işin olumsuz yöntemine bu yukarıdaki bahsettiğim DXT olaylarıyla hareketli kanat yapmak mantıksız. DXT dediğin şey sadece bir görsel ve kalıp değildir. Kalıp dediğimiz şey n3cskins veya n3pmesh ile oluşuyor. Yani senin DXT ile yapacağın şey rebirth kavramını oluşturur sadece.

Bu 1298 sürümünde yaptığım kanat aslında ilk yaptığım kanat değildi. Baya bir eskiden PVP ortamında sürtüşmeler olmuştu o zaman millet kanat ekleme çabasına girmişti. En son çoğu söyle bir sözde bulunmuştu. "Karaktere herhangi extra bir şey eklenmiyor!"; Sadece bu sözlerinden dolayı TURKKO sahibi Aykut'a göstermiştim. 5 dakikamı almıştı onu yapmak bir effect oluşturmuştum moradonda veya arenada bulunan melek heykellerinin kanat bölümlerini alıp karaktere ekleme yapmıştım. Hızlıca yaptığım için milimetrik oturmamıştı ve yürüdüğünde bahsettiğiniz gibi ileri geri yapıyordu ama bütün bir kalıp olarak ileri geri yapıyor. Bu kanat parçalarını ikiye bölebilme gibi bir durumun var ve onları da ayrı ayrı effect olarak ekleyebilirsin. Ama yine olumsuz şeylere geliyoruz.

Bu effectler birer kalıp olduğu için kıvrımları olmadığı için küt bir duruşa sahip olacak ve hiç hoş durmayacak. İleri geri yapmaktan başka herhangi bir harekete sahip olmayacaklar hareket kavramın kısıtlı olacak. En olumsuzu söylüyorum oyunun yapısında Render sisteminde kontrol var belli başlı bir effect sayısından sonrasını oyun Render etmiyor. Sebebi ise oyunun kasma yapmasını engellemek. Örneğin oyun içerisinde tonla karakter olduğunda bütün effectler silinir göremezsiniz. Bu durum söz konusu olduğunda ise sizin yaptığınız effect kanat gözükmeyecektir. Bir başka durum daha uzaktaki karakterin kanadını göremeyebilirsiniz. Yine mesafe olarak Render da kontrol ediyor.

Peki GIF gibi rebirth yapılabilinir mi?
Bunun cevabı ise şu ben şuan zaten 1298 için rebirth yapabiliyorum ama bazı sorunları mevcut.
Millet o zamanda atıp tutmuştu yok efendim birebir bütün parçalar aynı anda yanıp sönmez gibi tonla söylem çıkmıştı. Sadece küçücük bir test ile rebirth yaptım ama sorunları mevcut bunlardan biri tek thread çalıştığı için yanlış yerden yapmışım ama öyle farklı farklı yanma sönme gibi durumları yok.
Etraftaki herkes (NPC dahil, objeler dahil değil) yanıp sönüyor ve hiç bir sıkıntıları yok.

Bunu dosyalarla oynayarak yapmadım eğer ki dosyalarla oynayarak yapacaksanız bu size her item için kaç tane dosya oluşturmanız anlamına geliyor. Ve bu dosyaları baştan oyuna Read edip baştan Render etmeniz demek her bir tetiklenmesinde bu da oyunu yormak demektir.

Kanat olayına son bir kez daha geliyorum sonra bitiriyorum.
1298 için hareketli kanat yapılır mı?
Bahsettiğiniz yöntem dışında tabi ki yapılır ama değmez.
Bu yöntem nedir onu açıklayayım. Kanatın yapısı üst sürüm için söylüyorum bildiğiniz karakter yapısıyla aynı. Örnek verecek olursak gerçek karakteriniz oluştuğu anda ve Item bilgilerini aldığınız anda üstünde kanat itemi varsa şunları yapacaksınız. Yeni bir karakter oluşturacaksınız. Bu karakterin yapısı üst sürüm kanat dosyalarını yapısı olacak. Yani oyuna eklediğinizde direk olarak kanat gelecek.
(Bunu merak eden arkadaşlar için söylüyorum UPC_Defaults.tbl yada NPC_Looks.tbl içerisine kanatın bilgilerini aktarın ama sadece kanatın bilgilerini n3joint n3part gibi dosyalarını ardından oyuna girin bunun sPid değerini Kecoon olarak verebilir yada değiştirebilirsiniz. Oyuna girdiğinizde 1298 sürümü de olsanız Kecoon yaratığının üst sürüm kanata dönüştüğünü ve hareketlerinin düzgün olduğunu görürsünüz.)
Şimdi gelen o yere sabitlenmiş kanatta bazı değişiklikler yapmamız gerekiyor. Bunlar ise ne yöne doğru dönük olduğu ve hangi koordinat üstünde olduğudur. Bizim Gerçek karakterimizin Render fonksiyonunda bu işlemleri gerçekleştirdiğimizde ve karakterin sırt bölümüne ayarladığımız anda koordinat ve yön bilgilerini bildiğiniz hareketli kanatınız karakterin sırtına eklenmiş olacaktır.
Render fonksiyonuna bunu eklediğimiz içinde Gerçek karakteriniz yürüdüğü anda koordinat ve yön bilgileri değişeceği için aynı anda kanat da koordinat ve yön olarak aynı bilgilere sahip olacak ve karakterinizin sırtından ayrılmayacak.
Daha bitmedi hareketler bölümünde sıkıntı yaratacak. Bu şekil bırakırsanız kanat döngüsel olarak durmadan hareket edecek ve sabit bir hareket yapıyor olacak. Bu da breath olarak tanımladığınız sade duruşunda ne varsa odur. Eğer ki üst sürümdeki gibi koşarken kanat çırpmasını felan istiyorsanız onlara da işlev yazmak zorundasınız. Bu kadar yeterlidir umarım.


En ayrıntılı şekilde anlattın usta teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...