Jump to content
Araştır
  • Diğer seçenekler ...
Sonuçları bul ...
Sonuçları bul ...
KO Developers Platformuna Hoşgeldin!
aakinci

Oyun içi Haritada Koordinat Genişliği Ayarlama

Önerilen Mesajlar

Başlıkta tam olarak anlatamamış olabilirim. Yapmak istediğim şey şu:
Üst versiyonda gelen geniş(Folk, Tale Villageli) Moradon yerine eski 1453 e kadar ki kullanılan küçük Moradon haritasını ekledim. Bu haritaya uygun oyun içerisinde "M" tuşuna basınca çıkan haritayı da cliente ekledim, buraya kadar sorun yok.

Sorun bu Moradon bölgesini gösteren oyun içi harita koordinat bilgileri Büyük yani yeni versiyon Moradon genişliğine ayarlı olduğu için karakter ya da yaratıkların bölgeleri tam olarak gerçek yerlerini yansıtmıyor. Ben bu M ye basıldığında gelen haritayı nasıl şu anki kullandığım küçük moradon haritasına uyarlayabilirim?

Örnek olarak aşağıdaki görselde ben town içerisinde [Scrolls]Charon adlı NPC nin yanında dururken, haritada ise town dışında bir yerlerde görünmekteyim.

Not: NPC ve Mob koordnatlarını şuanki küçük moradon haritasına ve bulundukları koordinatlara göre NpcMopMap_info_us.tbl içerisinden düzenledim.

n9qh8L.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Admin

Osmanlı Moradon harita boyutu 1024, senin şuan kullandığın haritanın ise boyutu 512 ve oyun şuan harita boyutunu 1024 olarak görüyor.

Bu hangi dosyadan uyarlanıyor bilmiyorum. Zones klasörü içerisindeki çoğu dosya 512 ayarlı başka bir yerde kontrolü olması gerekiyor yada KO.exe içerisinde sabit olarak tutuluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı
Osmanlı Moradon harita boyutu 1024, senin şuan kullandığın haritanın ise boyutu 512 ve oyun şuan harita boyutunu 1024 olarak görüyor.

Bu hangi dosyadan uyarlanıyor bilmiyorum. Zones klasörü içerisindeki çoğu dosya 512 ayarlı başka bir yerde kontrolü olması gerekiyor yada KO.exe içerisinde sabit olarak tutuluyor.


anladım hocam, Peki bu aşağıdaki resimde kırmızı dikdörtgen içerisine aldığım sütunların bu konuyla bir ilgisi olabilir mi yoksa onların işlevi daha farklı mı?

PRupuZ.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Admin

Bahsettiğin sütunların ne işe yaradığı hakkında hiç bir fikrim yok incelemedim.
Ayrıca o sütunların olma ihtimali yok çünkü war_a ile moradon değerleri aynı olması gerekiyor çünkü aynı boyutta haritalar bu yüzden o sütundaki değerler farklı şeyleri gösteriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı
Bahsettiğin sütunların ne işe yaradığı hakkında hiç bir fikrim yok incelemedim.
Ayrıca o sütunların olma ihtimali yok çünkü war_a ile moradon değerleri aynı olması gerekiyor çünkü aynı boyutta haritalar bu yüzden o sütundaki değerler farklı şeyleri gösteriyor.


Cevabınız için sağolun hocam. Orası da eksik kalıversin artık :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Admin

tam hatırlamıyorum fakat smd içerisinde oldugu gibi zone dosyalarından bir tanesinin içerisinde de bu değerler olmalı büyük ihtimal onu okuyordur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Admin

M'e bastığında sana seçtiğin NPC veya MOB'a göre koordinatları bir tbl'den çekerek gösteriyor. Hangi tbl olduğunu hatırlamıyorum ama yüzeysel olarak npc ve mob koordinatları tbl'de var. Yüzeysel olarak dememin sebebi tbl'den aldığın koordinat dağa taşa denk gelebilir. Senin ince ayar çekmen gerek.
Not: Bahsetmemişim. TBL'den bulduğun koordinatları da 2 veya 4 ile çarpman gerek diye hatırlıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki görseldeki gibi Uif editor ile oyun içi Map i ayarlama dosyasını açtığımızda Resimdeki kırmızı bölge genişliği ve konumunu değiştirerek istediğimiz harita büyüklüğü ve koordinat genişliği ayarlaması yapılabilinmektedir. Kesin şekilde bir ayarlaması var mıdır bilmiyorum ancak bu alandan deneyerek uygun oranı tutturabilirsiniz.

1JNoAD.png
-- mesaja ek olarak --

Alıntı
M'e bastığında sana seçtiğin NPC veya MOB'a göre koordinatları bir tbl'den çekerek gösteriyor. Hangi tbl olduğunu hatırlamıyorum ama yüzeysel olarak npc ve mob koordinatları tbl'de var. Yüzeysel olarak dememin sebebi tbl'den aldığın koordinat dağa taşa denk gelebilir. Senin ince ayar çekmen gerek.
Not: Bahsetmemişim. TBL'den bulduğun koordinatları da 2 veya 4 ile çarpman gerek diye hatırlıyorum.


Hocam sizin bahsettiğiniz TBL NpcMopMap_info_us.tbl. Ben zaten bunu düzenledim, gereken biçimde ama buradan o harita ile ilgili bir alan ayarı kısmı bulunmamakta. Sadece yaratığın Zone'si, ID'si ve Koordinatlarının ayarı yapılabiliyor.
8Y8rBa.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Admin
Alıntı
Hocam sizin bahsettiğiniz TBL NpcMopMap_info_us.tbl. Ben zaten bunu düzenledim, gereken biçimde ama buradan o harita ile ilgili bir alan ayarı kısmı bulunmamakta. Sadece yaratığın Zone'si, ID'si ve Koordinatlarının ayarı yapılabiliyor.
8Y8rBa.png

Durumu yanlış algılamışım. Fakat çözümü yine bahsettiğimiz tbl'den geçiyor. M'e basılarak açılan haritanın DB ile bir bağlantısı yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı
Durumu yanlış algılamışım. Fakat çözümü yine bahsettiğimiz tbl'den geçiyor. M'e basılarak açılan haritanın DB ile bir bağlantısı yok.


Evet db taraflı bir kontrolü olduğunu ben de düşünmüyorum hocam. Olayın temelinde M ye basıldığında haritayı açan uif dosyası içerisinde bulunan Area kısmı ile alakalı;
Örnek olarak Breth ve Piana haritası kullanıyorum 1975 versiyonunda ve lüferson, EMC ile arasında bazı noktalarda kayma vardı, bahsettiğim kısımdan %100 uygun hale getirebildim. Ama Moradon için %80/85 arası bir uygunluk sağladım. Belki tam mantığını ve ekstradan başka yerde de kontrolü falan vardır. Ama yaklaşık çözüm için bahsettiğim uif kullanılabilir. Bir TBL içerisinde kontrol ediliyor mu o konuda bilgim yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...